Érkezik a Dacia Jogger, mely immár a külsejével is csábítani akarja a vásárlókat.

 

A Lotus nem olyan régen leplezte le utolsó, kizárólag belsőégésű motorral felszerelt autóját, az Emirát, a kétajtós kupénak pedig immár előrukkoltak a GT4-es versenyautó-változatával is. A vadonatúj kocsi az utcai verzió kifejezetten erős alapjaira építve próbálja majd elérni, netán túlszárnyalni nagy elődje, az Evora sikereit – miközben a patinás brit gyártó kínai tulajdonosa „farvizén” végleg átevez az elektromos autózás világába.

Ha a mostanság divatos szóhasználattal akarnánk élni, azt írnánk: úgy látszik, Katar kész megrendezni „mindent IS”. Erre utal legalább is két friss, az autózás berkeiből érkező hír. Ezek közül a Formula–1-es mezőny vendégül látása kevésbé meglepő, a Genfi Autószalon Közel-Keletre „importálásának” ötlete viszont már alighanem némi szemöldökráncolásra késztet néhányakat. De kezdjük a történetet az elején!

 

Felpörögtek az eladások az Öreg Kontinensen, egyesek úgy fogalmaznak, hogy csak viszik az új autókat, mintha ingyen adnák őket. A Portfolio.hu segítségével körbenézhetünk a mindig változó, sokszor meglepetésekkel előrukkoló porondon.

 

Kezdjük azzal, hogy érdemi választása úgyis csak az új autót vásárlóknak lesz a címben felsorolt technológiák közül, és ők sem választhatnak minden típusnál mindegyikből. A használt autót vásárló többségnek azonban a „milyen messzire látok vele?” kérdés mellett mást is meg kell válaszolnia. Rövid áttekintésünkkel nekik segítünk. 

 

A Covid pozitív hozadéka: az olasz maestro autócsodája Magyarországon fog debütálni.

 

Már több mint 30 éve annak, hogy „nyugdíjazták” a legendás Lamborghini Countach-t, amellyel azóta többnyire csak múltidézésekben találkozhattunk – no meg posztereken és autóskártyákon, ahol még mindig nagy kedvencnek számít. Egy friss hír szerint azonban az olasz márka feltámasztja az ikonikus sportkocsit, éppen annak 50. születési évfordulójára időzítve. A kérdés már csak az: vajon méltó lesz-e a 21. századi utód a vitathatatlanul nagy elődjéhez?

„Kellene még egy SUV az európiai piacra” – gondolhatták nemrég a Volkswagen főhadiszállásán, és a szegmens közelmúltbeli eladási adatait nézve ezen nem is nagyon lehet csodálkozni. A német vállalat pedig egy vadonatúj kocsi idő- és költségigényes kifejlesztése helyett ezúttal egy másutt már bevált modelljük „importálására” szavazott: íme a VW legújabb kompakt szabadidő-autója, a Taigo!

 

 

„Már Henry Ford is megmondta, hogy „legjobb autó az új autó”. „A használt autók ár/érték aránya mindig jobb, mint az újaké.” „A használt autó mindig lutri.” „A használtnak legalább ismertek a típushibái.” Számtalan népi bölcsesség kering arról, hogy miért kell az embereknek inkább használt, vagy épp pont új autót vennie. Az egyszeri felhasználó pedig csak áll tanácstalanul a 152. jótanácsot is meghallgatva, és még mindig nem tudja, hogy jár jobban. Nekik próbálunk néhány szemponttal segíteni, miközben a típusfanatikusoktól, önjelölt autóipari prófétáktól és valódi szakemberektől előre is elnézést kérünk, ez a bejegyzés nem nekik szól.