Vagy mégis? Ugyanis már 30 éve jelent meg a Bugatti EB110, a Mercedes-Benz 500E és a Dodge Viper
 

Örömmel hallottuk, hogy a cseh márka zászlóshajója erősebb és nyomatékosabb benzinmotort kapott. A benzingőztől megszédült sofőrök bátran élvezhetik majd a kontrollált száguldást. A sztereotípiáknál leragadva: nagyon fog tetszeni a helyettes államtitkároknak (mert kapható diplomatakék szedánként) és a családapáknak is (mert rendelhető élénkpiros kombiként) az új jövevény. Előbbiek a sofőrt pihentetve maguk pattannak a volán mögé egy félreeső helyen, utóbbiak pedig a gyerekek óvodába-iskolása szállítása után fognak levezetésként csapatni valahol.

A forgalommal szemben haladni nem túl tanácsos – azonban egy autógyártónak néha jól is elsülhet, ha a többséghez képest ellentétes irányt vesz fel. Ebben bízik most a Lexus is, amellyel kapcsolatban sokan biztosra vették, hogy az iparági trendeknek megfelelően a kisebb motorok felé fordul, a cég azonban most ismét hitet tett az 5.0 literes, V8-as blokk mellett. Ilyen kerül ugyanis a frissen belengetett IS 500 F Sport Performance modellekbe!

Mivé lesz a világ, ha már egy McLaren sportkocsin is zöld rendszám virít majd? – sóhajthatnak fel azok, akik az autózás terén is a „régen minden jobb volt” alapelvet vallják. Pedig hamarosan ez történik, ugyanis a napokban leleplezett Artura a márka történetében először plug-in hibrid hajtásláncot kap – ráadásul nem ez az egyetlen jelentős újdonság vele kapcsolatban. A részleteket látva azért a márka valamennyi rajongója megnyugodhat: a vadiúj kétajtós kupé méltó lehet a wokingi vállalat hagyományaihoz.

Amióta az elektromos kocsik megérkeztek a nagy teljesítményű versenyautók világába is, kimondva-kimondatlanul elindult egyfajta vetélkedés: vajon ezek vagy a hagyományos üzemanyaggal működő riválisaik képesek jobb eredményekre a világ leghíresebb pályáin? Egy friss bejelentés alapján úgy fest, egy vérbeli „benzinszörny” most a villanyautóknak kedvező terepen küldene nem akármilyen hadüzenetet!

A jövő autóipari múzeumaiban minden bizonnyal kitüntetett helyet kap majd a Toyota Prius, amely széles körben elterjesztette a hibrid technológiát. Az ágazati mérföldkövet jelentő típus értékesítési adatai hosszú évek óta alacsonyak, így sokan már azt is biztosra vették, hogy nem készül belőle új generáció és szép lassan „kikopik” a piacról. A legfrissebb információk szerint azonban a Toyotának még nagyon is vannak vele tervei – csak épp már nem hibrid hajtáslánccal!

Aki kicsit is szereti az autóját, és nemcsak azért, mert elviszi A és B pontok között, hanem vezetni és nézni is, előbb-utóbb belefut egy iszonyú lelki megterhelést és kísértést jelentő helyzetbe, amin a nagy autógyártók is csak rontanak ahelyett, hogy segítenének rajta. Ezt a helyzetet úgy hívják, hogy könnyűfém felni „peres” gumival.  Hívők ilyenkor nyugodtan elrebeghetik: „apage satanas”, mert egy ilyen látványos cserének tényleg csak hátrányai vannak, és nem az a legrosszabb, hogy drága, hanem hogy sok pénzért elrontjuk az autónkat vele. Mégis rengeteg embert megkísért.

Manapság, amikor egy sportos autókról ismert márka vezetője nyilatkozik a jövőbeli terveikről, a benzingőz, a motorzaj és a lóerők szerelmesei rögtön összerezzennek. Az elektrifikáció felé fordulás, amiről most szinte mindenki beszél, ugyanis többnyire egyet jelent azzal, hogy rövidesen leszámolnak mindennel, ami miatt olyan sokan megszerették az adott brandet. Nos, a Dodge esetében ez talán csak részben igaz, sőt, a cég első embere szerint az „izomautók” rajongói még nyerhetnek is a villanykorszakkal.

A hazai utakon is egyre sűrűbben kaphatjuk fel a fejünket arra az autós emblémára, amely egyesek szerint egy stilizált „x” betűt jelenít meg, míg mások inkább egy négylábú pókot, netán egy rókafejet látnak bele. Igen, ez a Cupra, a SEAT önállósult sportos szekciója, amelynek néhány hónapja érkezett meg első saját szabású modellje, a Formentor. A kompakt crossover a teljesítményt tekintve egyből az SUV szegmens élmezőnyében találta magát – de egy tuningcég most gondolt azokra is, akiknek még ez is kevés lett volna.