A márka leáll egyik legismertebbnek számító modelljének gyártásával 2022. márciusában, mert az sokat veszített népszerűségéből az elmúlt években. Szűk egy évig rendelhető tehát még az egykor világautóként beharangozott, és elég szép pályát befutott típus.

Legutóbbi cikkünkben már sok mindenre kitértünk, amit az autónkon tanácsos ellenőrizni vagy szakemberekkel ellenőriztetni így tavasszal. Már akkor is jeleztük, hogy mindez még messze nem minden, így most következzen a folytatás, azaz tavaszi jótanács-csokrunk középső darabja! A főszabály pedig ugyanaz, mint eddig: már egy kis odafigyeléssel is sokat tehetünk a biztonságunkért, de bőven akad olyan, amivel inkább érdemes felkeresni valamelyik szervizünket, hogy biztosan jó kezekben tudjuk kocsinkat. Folytassuk tehát a listát!

 

Az Alpina, a BMW-k hivatalos tuningmestere most a bajorok 8-asához nyúlt hozzá avatott kezekkel.

Van, akiknek a szellemét nem erodálja a zöldlobbi sápítozása, és mernek „rendes” autókat tervezni a mának a holnap helyett. Egy 621 lóerős V8-assal, 320 km/órát meghaladó végsebességgel és a márkára jellemző, részletekbe menően igényes kidolgozással mutatkozik be az Alpina B8 Gran Coupé.

A franciák Golf-kategóriás és szándékaik szerint VW-riogató, 2. generációs modellje nyolc év és néhány facelift után nyugdíjba vonul, hogy átadja helyét az új jövevénynek. A külcsín és a belbecs alapján is úgy tűnik, hogy megérte rá várni.

Az autó szabadságot ad, felgyorsítja az ügyintézést, megkönnyíti az életet, kiterjeszti a lehetőségeinket számos területen, az utazásoktól a cipekedésig. Sokat ad tehát, és viszonylag keveset „kér”. Ezt a keveset viszont érdemes megadni az üzembiztonság, a bosszúságok és későbbi, nagyobb kiadások megelőzése, de mindenekelőtt a saját és családunk biztonsága érdekében. Háromrészes sorozatunkban összegyűjtöttük azokat az elemeket, amelyeket célszerű minél hamarabb ellenőrizni vagy ellenőriztetni ilyenkor tavasszal, a fokozott téli igénybevétel után.

Vagy mégis? Ugyanis már 30 éve jelent meg a Bugatti EB110, a Mercedes-Benz 500E és a Dodge Viper
 

Örömmel hallottuk, hogy a cseh márka zászlóshajója erősebb és nyomatékosabb benzinmotort kapott. A benzingőztől megszédült sofőrök bátran élvezhetik majd a kontrollált száguldást. A sztereotípiáknál leragadva: nagyon fog tetszeni a helyettes államtitkároknak (mert kapható diplomatakék szedánként) és a családapáknak is (mert rendelhető élénkpiros kombiként) az új jövevény. Előbbiek a sofőrt pihentetve maguk pattannak a volán mögé egy félreeső helyen, utóbbiak pedig a gyerekek óvodába-iskolása szállítása után fognak levezetésként csapatni valahol.

A forgalommal szemben haladni nem túl tanácsos – azonban egy autógyártónak néha jól is elsülhet, ha a többséghez képest ellentétes irányt vesz fel. Ebben bízik most a Lexus is, amellyel kapcsolatban sokan biztosra vették, hogy az iparági trendeknek megfelelően a kisebb motorok felé fordul, a cég azonban most ismét hitet tett az 5.0 literes, V8-as blokk mellett. Ilyen kerül ugyanis a frissen belengetett IS 500 F Sport Performance modellekbe!

Mivé lesz a világ, ha már egy McLaren sportkocsin is zöld rendszám virít majd? – sóhajthatnak fel azok, akik az autózás terén is a „régen minden jobb volt” alapelvet vallják. Pedig hamarosan ez történik, ugyanis a napokban leleplezett Artura a márka történetében először plug-in hibrid hajtásláncot kap – ráadásul nem ez az egyetlen jelentős újdonság vele kapcsolatban. A részleteket látva azért a márka valamennyi rajongója megnyugodhat: a vadiúj kétajtós kupé méltó lehet a wokingi vállalat hagyományaihoz.