Amióta az elektromos kocsik megérkeztek a nagy teljesítményű versenyautók világába is, kimondva-kimondatlanul elindult egyfajta vetélkedés: vajon ezek vagy a hagyományos üzemanyaggal működő riválisaik képesek jobb eredményekre a világ leghíresebb pályáin? Egy friss bejelentés alapján úgy fest, egy vérbeli „benzinszörny” most a villanyautóknak kedvező terepen küldene nem akármilyen hadüzenetet!

A jövő autóipari múzeumaiban minden bizonnyal kitüntetett helyet kap majd a Toyota Prius, amely széles körben elterjesztette a hibrid technológiát. Az ágazati mérföldkövet jelentő típus értékesítési adatai hosszú évek óta alacsonyak, így sokan már azt is biztosra vették, hogy nem készül belőle új generáció és szép lassan „kikopik” a piacról. A legfrissebb információk szerint azonban a Toyotának még nagyon is vannak vele tervei – csak épp már nem hibrid hajtáslánccal!

Aki kicsit is szereti az autóját, és nemcsak azért, mert elviszi A és B pontok között, hanem vezetni és nézni is, előbb-utóbb belefut egy iszonyú lelki megterhelést és kísértést jelentő helyzetbe, amin a nagy autógyártók is csak rontanak ahelyett, hogy segítenének rajta. Ezt a helyzetet úgy hívják, hogy könnyűfém felni „peres” gumival.  Hívők ilyenkor nyugodtan elrebeghetik: „apage satanas”, mert egy ilyen látványos cserének tényleg csak hátrányai vannak, és nem az a legrosszabb, hogy drága, hanem hogy sok pénzért elrontjuk az autónkat vele. Mégis rengeteg embert megkísért.

Manapság, amikor egy sportos autókról ismert márka vezetője nyilatkozik a jövőbeli terveikről, a benzingőz, a motorzaj és a lóerők szerelmesei rögtön összerezzennek. Az elektrifikáció felé fordulás, amiről most szinte mindenki beszél, ugyanis többnyire egyet jelent azzal, hogy rövidesen leszámolnak mindennel, ami miatt olyan sokan megszerették az adott brandet. Nos, a Dodge esetében ez talán csak részben igaz, sőt, a cég első embere szerint az „izomautók” rajongói még nyerhetnek is a villanykorszakkal.

A hazai utakon is egyre sűrűbben kaphatjuk fel a fejünket arra az autós emblémára, amely egyesek szerint egy stilizált „x” betűt jelenít meg, míg mások inkább egy négylábú pókot, netán egy rókafejet látnak bele. Igen, ez a Cupra, a SEAT önállósult sportos szekciója, amelynek néhány hónapja érkezett meg első saját szabású modellje, a Formentor. A kompakt crossover a teljesítményt tekintve egyből az SUV szegmens élmezőnyében találta magát – de egy tuningcég most gondolt azokra is, akiknek még ez is kevés lett volna.

Hónapokon belül az utakon lehet a legújabb Nissan Qashqai, vagyis az utóbbi bő egy évtized egyik legnépszerűbb szabadidő-autójának harmadik generációs változata. Ahogy közeleg a debütálás, a japán gyártó egyre több részletet árul el a kocsiról: a napokban például azt, hogy megannyi riválisukhoz hasonlóan ők is a hibrid hajtások irányába mozdulnak. De pontosan mit is találtak ki annak érdekében, hogy a 2007 óta íródó sikersztorit folytatni tudják?

Mit gondoljunk a 25. születésnapját ünneplő Porsche Boxsterről? Sokak számára ez örökké csak a legendás 911-esek „kistestvére” marad, amelynek piacra dobásával a német gyártó – a csőd elkerülése érdekében – annak idején feláldozott valamit karakteréből. Mások viszont rajonganak ezért a nyitott kétajtósért, valamint a később megismert „zárt” rokonáért, a Caymanért. Akárhogy is, a Boxster negyedszázados lett, amiről a Porsche most méltóképpen, egy limitált szériával emlékezik meg.

Először is, szögezzük le, hogy az alábbi hírről még véletlenül sem azért számolunk be, hogy bárkinek is kedvet csináljunk hasonló őrültséghez! Egész egyszerűen az ilyen extrém tettek mindig hordoznak magukban érdekességet – de azért jobb, hogy tőlünk kellő távolságban kerül rájuk sor. Az Egyesült Államok minél gyorsabb átszelését célzó Cannonball Run Challenge-ről van szó, ahol most épp elektromos autóval állítottak fel egy a komplett autós világra nézve is tanulságos rekordot.

Minden bizonnyal sokan akadnak, akik álmukból felkeltve is tudják, hogy melyik kontroll-lámpa mire utal az autójukban, de még is azt gondoljuk, hogy ők vannak kisebbségben. Ezek a lámpák talán, ha egy másodpercre felvillannak indításkor, hogy aztán szerencsés esetben a következő indításig ne is lássuk többet, ezért nem könnyű megjegyezni. Az autóhoz adott használati utasítások általában mindet felsorolják, de nem sokan olvassák el, pláne tanulják meg kívülről ezeket a mára lexikon vastagságú köteteket, a használtan vett autókhoz pedig nem is mindig áll rendelkezésre. Mutatjuk, mi mit jelent!