A 2020-as esztendő szomorú hozománya, hogy egyre több területen kellett megtanulnunk a „koronavírus-kompatibilis” kifejezést. Ez alól természetesen az autóipar sem lehet kivétel, így a gyártóknak is folyamatosan keresniük kell azokat a megoldásokat, amelyekkel a megváltozott körülmények közepette is sikeresek tudnak lenni üzletileg. A Lamborghini például a minap ennek jegyében egészen új szintre emelte az internetes „ügyfélkiszolgálást”.

Talán nincs a világon ismertebb – és szimpatikusabb – autógyűjtő, mint Jay Leno (James Douglas Muir Leno) aki nemrég töltötte be 70. életévét. A farmeringes egykori komikus ma már elsősorban autóiról ismert, tévéműsora sem stand up comedy vagy talk show többé, jó ideje a képernyőn is csak „Big Dog” nevű garázsának él, ha lehet így nevezni egy 181 autóból és 160 motorból álló, múzeumokat megszégyenítő autótörténeti katedrálist. A legszebb az egészben, hogy elsősorban nem valamiféle összehordott, „ki, ha én nem” gyűjteményről van szó, ahogy azt manapság olajsejkektől vagy focistáktól megszokta az ember.

Vannak autómárkák, amelyek hosszú ideje „ellenállnak” az iparág egyik legerősebb trendjének, ám úgy fest, előbb-utóbb mindenki beadja a derekát. Természetesen az elektromobilizációról van szó, amelynek immár a Maserati is teret enged. A napokban a népszerű Ghibli modelljük lágy hibrid változatát leplezték le, de a hírek szerint rövidesen már kizárólag villanyhajtású járművek is kigördülnek a modenai cég üzeméből.

Vannak evidenciák: A világ trendje évek óta a terepjáró fazon, terepképességgel vagy anélkül. A BMW drága autó. Magyarországon a megítélése legalábbis vegyes.

 

És akkor jöjjön az autó, ami mindhárom fenti kijelentést a lehető legjobban alátámasztja, az X7 M50d.

Már-már törvényszerű, hogy ha egy cég bemutat egy lélegzetelállító sportautót, annak előbb-utóbb előrukkolnak a nyitott tetős változatával is. Így történt ez most a Lamborghininél is: a tavaly ősszel leleplezett Sián után most itt a Sián Roadster, amely a tetejétől megszabadult ugyan, de az elődjét jellemző elképesztő számoktól nem!

A szabadidő-autók (SUV) közelmúltban látott hihetetlen ütemű felfutásának egyik legnagyobb vesztesei már eddig is a családi egyterűek voltak, a minap pedig újabb ütés érte ezt a szegmenst: a Seat hivatalosan bejelentette, hogy leállítja az Alhambra gyártását. Szakértők szerint ezek után „testvérétől”, a Volkswagen Sharantól is hamarosan búcsúznunk kell. A gyártóknak persze megvannak a terveik arra nézve, mibe „ültetnék át” vásárlóikat. 

Szinte minden kategóriában szoros versenyt hozott a hazai Év Autója választás, amelynek eredményei a napokban váltak nyilvánossá. A tavaly útjára indított kezdeményezés lényege, hogy az egyéb díjakban nem érdekelt autós szaklapok képviselőiből álló zsűri előre lefektetett, de természetesen a szubjektivitásnak is teret engedő szempontrendszer alapján pontozza a benevezett járműveket, majd hirdet győzteseket. Lássuk, kiknek van okuk örülni!

Legalábbis állítólag lélegeztetőgépek gyártására, ami azért mégis furcsa trend, érdemes mögé pillantani: tudni kell, hogy a Forma 1 a világ egyik legkevésbé környezetbarát intézménye. Nemcsak az autók, de az iszonyatosan sok veszélyes hulladék, a rengeteg logisztikai költség, az egyszerhasználatos, űrtechnológiás eszközök, anyagok garmadája és számos más ok miatt. 

Bár a koronavírus-járvány roppant érzékenyen érinti az autóipart, néhány gyártó azért ezekben a napokban is bejelent egy-egy új modellt – talán éppen azért, hogy jelezzék, a válság nem tart örökké, és amint vége, már egy megújuló kínálattal igyekeznek majd minél nagyobb szeletet hasítani maguknak a piacon. Így tett a Hyundai is, amely a minap kürtölte világgá, hogy hamarosan érkezik népszerű modelljük, az Elantra legújabb generációja – méghozzá számos újdonsággal!