Ritka pillanat, amikor egy Forma–1-es versenyhétvégén a pénteki szabadedzésre szegeződik a legtöbb figyelem. A Nürnburgringen rendezett Eifel Nagydíjon azonban egy ideig úgy tűnt, ez lesz a helyzet, az eredeti tervek szerint ugyanis a gyakorláson a legendás Michael Schumacher fia, Mick vezette volna az egyik Alfa Romeót. Az időjárás egyelőre közbeszólt, azonban a rendkívül tehetséges, 21 éves pilótának vélhetően így sem kell sokat várnia arra, hogy „élesben” is édesapja nyomdokaiba lépjen.

Egy ideje sejthető, hogy lényegében csak idő kérdése, mikor tudja valamelyik kínai autómárka igazán „meghódítani” Európát. Nos, a friss híreket hallva könnyen lehet, hogy a Lynk & Co lesz az első, amelynek sikerül hangos sikereket elérni az öreg kontinensen. A „volvós hátszéllel” érkező cég egy némiképp átszabott SUV mellett egy újszerű értékesítési modellel készül a nagy hadjáratra.

Az utóbbi években egyre-másra halljuk a különböző céldátumokat arra nézve, mikor akarják száműzni a belső égésű motort használó járműveket a piacról. Most néhány nap különbséggel két olyan helyen is kilátásba helyeztek egy konkrét időpontot, amelyekre nagyon is oda kell figyelnünk, ha az autóiparról van szó. A „bűvös” évszám mindkét esetben 2035. A terveknek máris rengeteg kritikusuk van, azt pedig maguk az ötletgazdák is elismerik, hogy addig még rengeteg a teendő…

A „minden idők legrövidebb típusnevű autója” címet immár több mint 50 esztendeje birtokló Nissan Z-nek rövidesen érkezik a legújabb változata. A napokban bemutatott hetedik generációs kocsi több külső vonásában megidézi a nagy elődöket, közben persze igyekszik megfelelni mindazon követelményeknek is, amiket egy modern sportautóval szemben támaszt az ember. 

A nagy olajcégek sem azért lettek nagyok, mert ne látnák jó időben a piac mozgásait. Így most, hogy a világ lassan, de egyre biztosabban az elektromobilitás felé fordul, minden olajipari szereplő szeretne egyrészt képbe kerülni a tényekkel, másrészt „átmenteni” az érdekeltségeit egy, a kőolajalapú üzemanyagokénál biztosabb jövőbe.

A koronavírus-járvány több szempontból is érzékenyen érintette a világ autóiparát. Egyrészt a különböző szállítási korlátozások alaposan megnehezítették az alapanyagok, alkatrészek célba juttatását, ami több üzemet is teljes leállásra kényszerített. Másrészt a COVID-ot kísérő gazdasági visszaesés értelemszerűen a fizetőképes keresletet is megtizedelte, így az eladási adatok is gyors zuhanásba kezdtek. Ehhez képest jó hír, hogy egy mértékadó pénzügyi vállalat a napokban negatívról stabilra javította a szektorra vonatkozó kilátásait.

Az előttünk álló hétvégén a belgiumi Zolderben kezdetét veszi a 2020-as Túraautó Világkupa (FIA WTCR), a mezőnyben összesen négy magyar pilótával, köztük természetesen a címvédő Michelisz Norberttel. A sorozat háza tájáról az indulás előtti utolsó pillanatokban is érkezett egy a rajongók számára örömteli hír: hetedik márkaként ugyanis a Renault is ott lesz a rajtrácson!

Szeretettel meghívjuk Önt a Virtuális Autonet Mobility Show-ra!

A „legfontosabb modellünk”. Nemes egyszerűséggel így mutatták be a minap a Skoda Enyaq iV-t a Prágában megtartott szűkkörű ceremónián. Meg is van az okuk a bizakodásra az idén 125 éves márkánál, vadonatúj kocsijuk ugyanis legalább két szempontból is tökéletesen illeszkedik napjaink autós trendjeibe: elektromos is, SUV is. Lássuk, mit lehet már tudni a kocsiról, amely a hírek szerint még idén sorozatgyártásba kerül.