Az ember azt hinné, hogy ha egy gyártó előrukkol egy több mint 1900 lóerős hiperautóval, akkor azzal legalább egy kis ideig megelégszik, és a „teljesítményhajszolás” helyett más irányban keresi a fejlődés útját. A horvát Rimac vállalatnál azonban nem így gondolkodtak, a nagyjából két éve bemutatott Nevera nevű modelljüknek ugyanis most itt egy még erősebb változata, a Nevera R! A négy villanymotor által hajtott, kétajtós kupé elődjénél is szédületesebb számokat produkál – többek közt ezekre térünk ki az Automeister szervizhálózat mostani cikkében.

Nem kapkodták el az európai országok a 2024-es esztendő első felére vonatkozó gépkocsieladási statisztikáik összesítését, de a napokban azért megérkeztek az adatok. Ezek alapján a kontinens legtöbb példányban eladott új járműve idén január és június közt a Dacia Sandero (képünkön) volt. Nyugodtan mondhatjuk, a román hátterű márka városi kisautóját nem mi magyarok repítettük az első helyre, nálunk ugyanis a top50-ben sem találkozunk a nevével. A frissen közölt számokkal kapcsolatos további érdekességekből szemezgetünk az Automeister szervizhálózat aktuális cikkében.

Sokak rémálma, amikor nyáron be kell szállni a hosszú órák óta a tűző napon parkoló autóba, a fullasztó érzésen pedig a különböző légkondicionáló berendezések bekapcsolása is csak némi „késéssel” enyhít. Ezek után nem csoda, hogy az autógyártók is igyekeznek megoldást találni a járművek belső tereinek hűvösebben tartására. Az egyik friss innováció ilyen téren a Nissané, amely a napokban jelentette be, hogy a Radi-Cool nevű vállalattal karöltve kifejlesztett egy festéket, amely a tesztek alapján jelentős mértékben csökkenti az azzal bevont kocsik hőmérsékletét. Az Automeister szervizhálózat aktuális cikkében az idővel akár a szériamodellek „bevonataként” is megjelenő újdonságról ejtünk néhány szót.

Vannak a bal sarokban a veteránosok, akik szerint a legjobb, legszerethetőbb autókat mindig 30-50 éve gyártották. Amikor bejött az önindító, akkor ők valószínűleg a kurblit sírták vissza, az elektronika korában a háztáji szerelhetőséget, a szervók érkezésekor a „gépszerű, direkt érzést”. Nekik minden új autó „műanyag”, élettelen, „szintetikus”. A jobb sarokban azok, akik, ha csak tehetik, mindig a legújabb kocsikkal járnak, vagy ha ezt nem tehetik, minden autót „leöregeznek”, ami 5 évnél idősebb. Az autós társadalom minden tagja e két kategória között áll vélekedés szempontjából. A közös bennük, hogy döntéseiket elsősorban érzelmi alapon hozzák meg, hasonlóan a márkahívőkhöz és más hitéleti ügyekhez. Az Automeister szervizhálózat legújabb bejegyzésében elgondolkodunk, rajta, mi ebben az igazság.

Alig néhány hónapja került sor a Mini Aceman hivatalos bemutatására, a BMW Csoport égisze alá tartozó brit márka tisztán elektromos crossovere pedig már meg is érkezett Magyarországra. A kétféle kivitelben, négy különböző felszereltségi szinten rendelhető, ötajtós, kompakt szabadidő-autó iránt nagy reményeket táplál a vállalat – bár nagy kérdés, mennyire érinti érzékenyen a típust a frissen bejelentett európai uniós piacvédelmi intézkedés. Az Automeister szervizhálózat mostani írásában a kocsi már ismert részletei mellett erre is kitérünk.

Drasztikus lépésre szánta el magát az Európai Unió a kontinens autógyártóinak védelmében. Az Európai Bizottság minimum 17,4, de akár 37,6 százalékos extra vámot vetett ki a Kínából érkező elektromos járművekre, amit az érintett vállalatoknak a már korábban hatályban lévő 10%-os vámon felül kell megfizetniük. Az Automeister szervizhálózat friss írásában a konkrétumok mellett a döntés rövid- és hosszú távú hatásait is igyekszünk feltérképezni.

Az autók összehasonlításának egyik bevett módszere a 0-ról 100 km/h-ra való gyorsuláshoz szükséges idő megadása, míg a sportosság szempontjából feljebb pozícionált modellek esetén olykor a 0-200 km/h-s sprintre vonatkozó adatot is feltüntetik. A 0-300 km/h-s, pláne a 0-400 km/h-s idő viszont már tényleg csak a „legőrültebb” hiperautók terepe – pont, amilyen a Koenigsegg Jesko Absolut! A kétajtós, extrém sportkocsi a napokban állított fel világrekordot az utóbb említett kategóriában, a közeljövőben pedig egy ennél is vonzóbb csúcsra törne. Az Automeister szervizhálózat aktuális cikkéből egyebek mellett az is kiderül, pontosan milyen további célt tűztek ki maguk elé a svéd luxusgyártónál.

Meglehetősen hatásosra sikerült a vadonatúj Audi RS Q8 performance nevű kocsi belépője, a napokban bemutatott szabadidő-autó ugyanis a valaha volt leggyorsabb időt futotta a legendás Nürburgring-Nordschleife versenypályán a szériagyártású SUV-ok mezőnyében. Az Automeister szervizhálózat mostani cikkében a friss bejelentés és rekord apropóján röviden összegyűjtöttük, mit érdemes tudni az ingolstadti vállalat legerősebb divatterepjárójáról!

Olvasni az autós szaksajtóban, hogy összeeresztették a korábbi, V8-as AMG Mercedest és a négyhengeres, hibrid utódját, és miközben a hibrid minden lehetséges szempontból jobbnak bizonyult a gyorsulástól a fékezésig, mégsem veszik annyian, mint korábban a V8-at. Persze a Mercedes-nél sem estek a fejük lágyára, már most pengetik azokat a húrokat, hogy a következő kiadásnál visszatérnek a „jó öreg” V8-hoz. A hibrid 680 lóerő, a V8 meg vagy 100-zal kevesebb lesz, és mégis. A gyors visszavonulás elég látványosan arra utal, hogy a négyhengeres változat nagyon nem fogyhat, mert egy blokk, különösen egy pokol erős, kihegyezett, nyomokban F1-es technikát tartalmazó négyhengeres blokk fejlesztése sok pénz, amit ezzel szinte kidobnak az ablakon. Mivel tudjuk, hogy a Mercinél dolgozó mindenféle szakemberek összességében nyilván a világ élmezőnyébe tartoznak, igazából azon csodálkozunk, hogy ehhez az információhoz miért kellett belefutni ebbe a fiaskóba.