Az autók összehasonlításának egyik bevett módszere a 0-ról 100 km/h-ra való gyorsuláshoz szükséges idő megadása, míg a sportosság szempontjából feljebb pozícionált modellek esetén olykor a 0-200 km/h-s sprintre vonatkozó adatot is feltüntetik. A 0-300 km/h-s, pláne a 0-400 km/h-s idő viszont már tényleg csak a „legőrültebb” hiperautók terepe – pont, amilyen a Koenigsegg Jesko Absolut! A kétajtós, extrém sportkocsi a napokban állított fel világrekordot az utóbb említett kategóriában, a közeljövőben pedig egy ennél is vonzóbb csúcsra törne. Az Automeister szervizhálózat aktuális cikkéből egyebek mellett az is kiderül, pontosan milyen további célt tűztek ki maguk elé a svéd luxusgyártónál.

Meglehetősen hatásosra sikerült a vadonatúj Audi RS Q8 performance nevű kocsi belépője, a napokban bemutatott szabadidő-autó ugyanis a valaha volt leggyorsabb időt futotta a legendás Nürburgring-Nordschleife versenypályán a szériagyártású SUV-ok mezőnyében. Az Automeister szervizhálózat mostani cikkében a friss bejelentés és rekord apropóján röviden összegyűjtöttük, mit érdemes tudni az ingolstadti vállalat legerősebb divatterepjárójáról!

Olvasni az autós szaksajtóban, hogy összeeresztették a korábbi, V8-as AMG Mercedest és a négyhengeres, hibrid utódját, és miközben a hibrid minden lehetséges szempontból jobbnak bizonyult a gyorsulástól a fékezésig, mégsem veszik annyian, mint korábban a V8-at. Persze a Mercedes-nél sem estek a fejük lágyára, már most pengetik azokat a húrokat, hogy a következő kiadásnál visszatérnek a „jó öreg” V8-hoz. A hibrid 680 lóerő, a V8 meg vagy 100-zal kevesebb lesz, és mégis. A gyors visszavonulás elég látványosan arra utal, hogy a négyhengeres változat nagyon nem fogyhat, mert egy blokk, különösen egy pokol erős, kihegyezett, nyomokban F1-es technikát tartalmazó négyhengeres blokk fejlesztése sok pénz, amit ezzel szinte kidobnak az ablakon. Mivel tudjuk, hogy a Mercinél dolgozó mindenféle szakemberek összességében nyilván a világ élmezőnyébe tartoznak, igazából azon csodálkozunk, hogy ehhez az információhoz miért kellett belefutni ebbe a fiaskóba.

Azok után, hogy a BMW X3-as aktuális, harmadik generációja már 2017 óta az utakon van, lényegében borítékolható volt, hogy a bajor gyártó közkedvelt szabadidő-autója rövidesen teljes megújuláson megy majd át. Ez a pillanat most érkezett el, a vállalat nemrég ugyanis közzétette a várhatóan még idén a kereskedésekbe kerülő, negyedik korosztályos modellekkel kapcsolatos, már biztosra vehető információkat. Az Automeister szervizhálózat friss cikkében egyebek mellett a kezdetben elérhető 4 hajtáslánc-verzió részleteit vesszük górcső alá.

Miközben a Formula–1 mezőnye a hétvégi Kanadai Nagydíjra készül, a montreali futamot felvezető sajtótájékoztatón a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) hivatalosan is bemutatta, milyen változások lépnek életbe a korszakhatárt jelentő 2026-os szezontól. Az Automeister szervizhálózat aktuális bejegyzésében röviden összegeztük, miként alakulnak át az autók és a szabályok többek közt a fenntarthatóság, a biztonság és persze a sokak által hiányolt izgalmasabb versenyek érdekében.

Néhány hét múlva kezdődik a 2024-es labdarúgó Európa-bajnokság Németországban, azonban az eddigi kontinensviadaloktól eltérően idén nem a német Volkswagen lesz a hivatalos e-mobilitási partnere az eseménynek, hanem a kínai BYD, amely a megfizethető luxus mottóval mutatkozott be a piacon. Az Automeister szervizhálózat mostani bejegyzésében a fentiek apropóján a kínai vállalat térnyerési kísérletét foglaljuk össze. 

Idén ünnepli 60. születésnapját az ikonikus Porsche 911-es, a nyolcadik generációjánál tartó sportkocsi fejlesztői pedig egy jelentős újdonsággal rukkoltak elő az évfordulóra. A minap bemutatott Carrera GTS ugyanis a népszerű kétajtós modell történetében először hibrid hajtást kapott. Konnektorról való tölthetőségről azonban szó sincs, a T-Hybrid névre keresztelt, meglehetősen egyedi rendszer célja ugyanis hivatalosan csak a teljesítmény fokozása. Az Automeister szervizhálózat aktuális bejegyzésében az újdonsággal kapcsolatos tudnivalókat vesszük sorra röviden.

Azok, akik Magyarországon, mondjuk 1956 után születtek, ritka kivételtől eltekintve még nem éltek át fegyveres konfliktust, vagy ebből fakadó, olyan szintű hiányállapotot, amikor a nagyon alapvető cikkek (élelmiszer, közművek, üzemanyag, gyógyszer stb.) beszerezhetetlenné válnak. Reméljük, erre a jövőben sem kerül majd sor, ugyanakkor nehéz nem észrevenni – és ebből a szempontból például a világjárvány vagy az üzemanyagárstop adott némi ízelítőt – hogy az ellátási láncok mennyire törékenyek, és még a gazdaság kisebb döccenése is milyen gyorsan meg tudja bontani a megszokott jólétet. A 2022 júniusában bevezetett, korlátozott tankolás még akkor is elgondolkodtató lehet, ha végül megszűnt, mielőtt elérte volna az igazán fájdalmas küszöböt, vagyis azt a pontot, amikor kevesebbet tankolhatunk naponta, mint amennyi a megszokott autóhasználatunkhoz kell.

Egészen a hetedik futamig kellett várni arra, hogy az ázsiai, ausztrál és amerikai helyszínek után Európába érjen a Formula–1: az előttünk álló hétvégén az Emilia Romagna Nagydíjra kerül sor Imolában. A legutóbb, Miamiban történtek után sokan azt várják, hogy a Red Bull hegemóniája nem lesz akkora, mint az előző időszakban, az osztrák istálló azonban a hírek szerint jelentős fejlesztésekkel érkezik Olaszországba. Az Automeister szervizhálózat mostani cikkében némi esélylatolgatásba bocsátkozunk, és a közelgő viadallal kapcsolatos érdekességekre is kitérünk.