Szeretettel meghívjuk Önt a Virtuális Autonet Mobility Show-ra!

A „legfontosabb modellünk”. Nemes egyszerűséggel így mutatták be a minap a Skoda Enyaq iV-t a Prágában megtartott szűkkörű ceremónián. Meg is van az okuk a bizakodásra az idén 125 éves márkánál, vadonatúj kocsijuk ugyanis legalább két szempontból is tökéletesen illeszkedik napjaink autós trendjeibe: elektromos is, SUV is. Lássuk, mit lehet már tudni a kocsiról, amely a hírek szerint még idén sorozatgyártásba kerül.

Egy 1996-os évjáratú Mercedes-Benz S600-as ára állapottól függően 10 és 20 ezer dollár között mozog az interneten. A napokban azonban valaki kicsivel több mint 200 ezer dollárt fizetett egy ilyen autóért. Az okot nem nehéz kitalálni: a jármű korábban egy híresség tulajdona volt. Nem is akárkié, hanem minden idők egyik legnagyobb sportolójáé, Michael Jordané. A kocsi persze a kosarassztárral való kapcsolat nélkül is meglehetősen vonzó.

Ami késik, nem múlik: a Mercedes-AMG végre élesben is tesztelhette régóta várt szupersportautóját, a Project ONE-t. A jármű nemcsak abból a szempontból számít hibridnek, hogy kvázi egy Formula–1-es és egy utcai kocsi keveréke, hanem a hajtásról a nagy teljesítményű benzinmotor mellett három elektromos erőforrás is gondoskodik. Most már minden esély megvan arra, hogy a szerencsés – és dúsgazdag – tulajdonosok még idén átvehetik saját példányukat.

Az M-es BMW-k azóta számítanak etalonnak, mióta a ’70-es évek elején az első 3.0 CSL elhagyta a műhelyt. Az M-es „bajorok” jellemzően a mindenkori szériamodellek erősen vadított változatai, gyakorlatilag sportautós menettulajdonságokkal, az utóbbi években 350-600 LE-vel. A BMW-t önmagában is presztízsmárkaként tartják számon (más kérdés, hogy itthon a presztízse egy kissé árnyaltabb), de az M-széria ennek is a felsőfoka. Az M3 és az ennél nagyobb modellek teljesítményben a szupersportkocsik kategóriáját közelítik.

 

Adott egy kiváló mérnök, aki oroszlánrészt vállalt az utóbbi évtized egyik meghatározó autójának születésében, majd elszerződött egy rivális céghez, ahol egy olyan kocsi kifejlesztésén dolgozott, amelyet deklarált módon a korábbi remekműve vetélytársának szánnak. Mindez akár egy dél-amerikai szappanopera alaphelyzete is lehetne, de mi inkább maradjunk a kontinens északi részén és a történet autós szálánál.

A minap stílusosan kigördült a franciaországi „műteremből” az első három példány abból a Bugatti Divóból, amelynek fejlesztését még két esztendővel ezelőtt jelentették be. A Chiron alapjaira épülő hiperautó forintban kifejezve több mint 1,7 milliárdot kóstál, de ki kell ábrándítsuk azokat, akik a fotó láttán kedvet kaptak a megvásárlásához: a 40 darabos „készlet” már egytől egyig elkelt.

Egy-egy ügyes üzleti húzás – vagy épp csúnya melléfogás – révén az évek során nagyon sok, különleges járműtípus születésének lehettünk szemtanúi. Most pedig itt a legújabb „találmány”: az off-road autóbusz! Hogy a nagyszámú embert szállítani képes terepjárók végül a fenti két kategória közül melyikbe tartoznak majd, azt az idő eldönti, de addig is lássuk, mit kell tudni a gyártó szlogenje szerint „a világ legkeményebb szakmáinak” készülő monstrumokról.

Meglehetősen impozáns tervvel álltak elő a minap Nagy-Britanniában. Az EU-ból távozó ország gyorsforgalmi útjai fölé felsővezeték-hálózatot építenének ki, hogy a nagy méretű, hibrid haszongépjárművek menet közben is „feltöltődhessenek.” A környezetvédelmi célokat szolgáló kezdeményezés nem példa nélküli a világban, ezzel együtt még sok a megválaszolásra váró kérdés a projekt kapcsán.