A Toyota nemrégiben bemutatta a legendás Hilux pick-upok kilencedik generációját, amelynek legfőbb újdonsága – ahogy azt bizonyára sokan látatlanban is kitalálnák – a tisztán elektromos hajtáslánc. A kínálatban azért megmaradnak a hagyományos üzemanyaggal menő változatok is, sőt, a japán óriásvállalat néhány éven belül beígért egy hidrogén-üzemanyagcellás verziót is. De ne szaladjunk ennyire előre, hanem az Automeister szervizhálózat mostani cikkében inkább nézzük meg, mit lehet tudni a várhatóan jövő tavasszal az utakra kerülő, vadonatúj terepjárókról.

Az utóbbi években sokan – köztük egyes autógyártók döntéshozói – a kis, városi autók közelgő eltűnését vizionálták, mondván, hogy manapság ezek hozzák a legkisebb profitot, ráadásul a szabályok miatt elkerülhetetlennek látszó villanyosítást is ennél a kategóriánál a legnehézkesebb gazdaságosan megoldani. A Renault-nál azonban a jelek szerint az elektromos korszakban is látnak még fantáziát az A-szegmensben! Ennek legfrissebb bizonyítéka a minap hivatalosan is leleplezett Twingo E-Tech Electric, amelyet az Automeister szervizhálózat legújabb bejegyzésében igyekszünk bemutatni.

A minap a műhely előtt a következő mondatot csíptük el: „Vettem egy kínai hibridet.” Mi pedig elgondolkodtunk rajta, hogyan lehet, hogy egy ember nem azzal kezdi az új kocsijáról a beszámolót, hogy megnevezi a márkát és a típust. Ez a jelenet ugyanis még néhány éve is úgy zajlott volna, hogy „vettem egy Octaviát” vagy „X3-ast, Megane-t, Golfot, Avensist stb.” Majd a másik megkérdezi, hogy milyen motorral, esetleg, hogy hány kilométer van benne, ha nem új autóról van szó, és nagyjából minden alapinformációt tud, onnan lehet folytatni a társalgást.

A Porsche tavaly év elején mutatta be a Macan nevű luxus-crossovere második generációs változatát, amely már kizárólag villanymotorokkal felszerelve készül. Az eddigi 4 modell (az alapverzió mellett a 4, a 4S és a Turbo variánsok) mellé pedig most menetrendszerűen megérkezett a GTS-kivitel is, amely a hagyományaihoz híven a sportosságra és a vezetési élményre fókuszál. Az Automeister szervizhálózat aktuális bejegyzésében a most közölt adatok és információk alapján igyekszünk némi támpontot adni annak megítéléséhez, milyen eredményt hozott egy újabb kultikus autó „elektromosítása”.

„Bevált recepten ne változtass”, tartja a mondás, amelyhez az átalakuló vásárlói igények és a szigorodó szabályozások ellenére azért az autógyártók is igyekeznek többé-kevésbé tartani magukat. A jelek szerint azonban a Toyota most enyhén szólva is letérni készül a „járt útról”, ugyanis a komplett autós történelem legkapósabb modelljét olyan mértékben készülnek megújítani, ami után már az is kérdésessé válik, hogy a járművet érdemes lesz-e még egyáltalán Corollának hívni. Az Automeister szervizhálózat legfrissebb cikkében a már napvilágot látott fotók és információmorzsák alapján próbáljuk megjósolni a jövőre 60 éves típus sztorijának következő fejezetét.

Egy ideje tudvalevő, hogy a Kiánál lezárul egy nagy fejezet: a dél-koreai vállalat nagyjából 2 évtizeddel ezelőtti európai áttörésének legfőbb letéteményese, az egyébként a magyar Kovács Miklós designer által tervezett Ceed karrierje véget ér. A népszerű típus utódja kimondva-kimondatlanul a négyajtós szedán és ötajtós ferdehátú változatban érkező, tavaly bemutatott K4 lesz, amelyről nemrég a papírformának megfelelően be is jelentették, hogy Európában is megindul a forgalmazása. A napokban aztán nyilvánosságra kerültek az első itteni árak is, ami alapján a szinte biztosra vehető hazai piaci bevezetéssel kapcsolatban is levonható már néhány következtetés. A típussal kapcsolatos tudnivalók rövid ismertetése mellett ez is szóba kerül majd az Automeister szervizhálózat friss bejegyzésében.

Szerelőként elég sok autóipari problémával találkozik az ember. Ezek egy része konstrukciós, tervezési hiba, más részük pedig a karbantarás hiányára vagy a tulajdonosok tájékozatlanságára/nemtörődömségére vezethető vissza, illetve bizonyos koron és állapoton túl ‒ és a hazai autók jelentős része túl van ezen ‒ az anyagfáradás, elhasználódás, korrózió okozza a legtöbb gondot. Ha egy alkatrészt egy modern autó élettartamára terveztek, az ugye azt jelenti, hogy legkésőbb 10-15 éves korában jó eséllyel baj lesz vele.

Küszöbön áll a sokat emlegetett KRESZ-módosítás, amely bár sok szabályt érint majd, természetesen számos előírás változatlan marad – köztük például a jobbra tartási kötelezettség. Az autópályán vagy autóúton haladva sokan tapasztalták már, milyen frusztráló, amikor valaki tartósan a belső sávban autózik, miközben mellette a jobb oldali sáv teljesen üres. A KRESZ azonban egyértelmű: Magyarországon a közlekedés alapszabálya a jobbra tartás, vagyis mindig a lehető legszélső jobb oldali sávban kell közlekedni, és csak előzés idejére szabad áttérni a balra eső sávba. Az Automeister szervihálózat mostani írásában biztos, ami biztos alapon összegezzük az ezzel kapcsolatos, a jelek szerint hosszú távon is érvényes tudnivalókat.

Bizonyos szempontból keresve se lehetne kifejezőbb példát találni napjaink autóipari trendjeinek illusztrálására, mint a Volkswagen Touareg körüli, aktuális történéseket. A röviddel az ezredforduló után debütált luxus-szabadidőautóval kapcsolatban ugyanis idén nyáron arról cikkezett a nemzetközi média, hogy jövőre utód nélkül befejeződik a gyártása – hogy aztán a minap már az a hír kapjon szárnyra a német sajtóban, hogy a típus (vagy legalábbis a név) nemsokára tisztán elektromos változatban születik újjá. Ez tehát a sztori röviden, ám mivel a fejlemények a világ autós piacán meghatározó szereplőnek számító VW Csoport komplett jövőbeli stratégiáját érintik, az Automeister szervizhálózat legfrissebb cikkében kicsit részletesebben is megvizsgáljuk a témát.