Egy közelmúltbeli nemzetközi kutatás arra volt kíváncsi, hogy a különböző európai országokban a tulajdonosok átlagosan évente hány kilométert vezetnek, illetve milyen gyakran adnak túl az autóikon. Hazánkban ez alapján a gépkocsik meglehetősen gyorsan gazdát cserélnek, és az alatt a viszonylag rövid idő alatt sincsenek „agyonhasználva” egy-egy sofőr keze alatt. Még egyszer hangsúlyozzuk, hogy átlagról van szó, ami persze extrém szélsőségek középértékeként is kirajzolódhat. Ezek voltak tehát az általános megállapítások, az Automeister szervizhálózat aktuális írásában pedig a részletekre is kitérünk.

Ha valakinek déjà vu érzése támadt a címet olvasva, az nem meglepő: az XPeng nem az első – és bizonyára nem is az utolsó – kínai vállalat, amely mostanság márkakereskedést hoz létre hazánkban. A kantoni székhelyű cég az idei évben elsősorban azzal került be a hírekbe, hogy bejelentette: a tervek szerint 2026-ban megkezdi a repülő autók sorozatgyártását. Mi azonban egyelőre maradjunk a földön, és az Automeister szervizhálózat legfrissebb bejegyzésében vessünk egy-egy pillantást a januártól Budapesten testközelből is megtekinthető két, teljesen elektromos SUV-jukra.

„Na, hát az autók is mennyit drágultak néhány év alatt, nem? Hát egy használtat sem lehet megfizetni!” Nos, miközben ez nyilván sokaknak fájó tény, a helyzet ennél árnyaltabb. Soha nem volt még ennyi autó a forgalomban Magyarországon, miközben egyre kevesebben vagyunk, tehát láthatóan a használtat egyre többen meg tudják fizetni. A kérdés, amit az Automeister szervizhálózat aktuális írásában körüljárunk, pontosan így hangzik: miért vesznek a magyarok sokkal kevesebb új autót, mint amit a jövedelmük indokolna?

Nem épp a legszebb napjait éli a Mitsubishi, amely Magyarországon sincs ott a legkelendőbb márkák közt. A japán cég tavaly valamivel több mint 2000 járművet adott el hazánkban, az idei értékesítési adataira pedig vélhetően kihat, hogy év közben eltűnt a kínálatából a piac addigi egyik legelérhetőbb árú autója, a Space Star. A vállalat azonban most egy új modellel próbál javítani a helyzetén, méghozzá a Grandis névre keresztelt SUV-val – amelyet a friss itthoni bevezetés apropóján igyekszünk közelebbről is bemutatni az Automeister szervizhálózat mostani cikkében.

A Toyota nemrégiben bemutatta a legendás Hilux pick-upok kilencedik generációját, amelynek legfőbb újdonsága – ahogy azt bizonyára sokan látatlanban is kitalálnák – a tisztán elektromos hajtáslánc. A kínálatban azért megmaradnak a hagyományos üzemanyaggal menő változatok is, sőt, a japán óriásvállalat néhány éven belül beígért egy hidrogén-üzemanyagcellás verziót is. De ne szaladjunk ennyire előre, hanem az Automeister szervizhálózat mostani cikkében inkább nézzük meg, mit lehet tudni a várhatóan jövő tavasszal az utakra kerülő, vadonatúj terepjárókról.

Az utóbbi években sokan – köztük egyes autógyártók döntéshozói – a kis, városi autók közelgő eltűnését vizionálták, mondván, hogy manapság ezek hozzák a legkisebb profitot, ráadásul a szabályok miatt elkerülhetetlennek látszó villanyosítást is ennél a kategóriánál a legnehézkesebb gazdaságosan megoldani. A Renault-nál azonban a jelek szerint az elektromos korszakban is látnak még fantáziát az A-szegmensben! Ennek legfrissebb bizonyítéka a minap hivatalosan is leleplezett Twingo E-Tech Electric, amelyet az Automeister szervizhálózat legújabb bejegyzésében igyekszünk bemutatni.

A minap a műhely előtt a következő mondatot csíptük el: „Vettem egy kínai hibridet.” Mi pedig elgondolkodtunk rajta, hogyan lehet, hogy egy ember nem azzal kezdi az új kocsijáról a beszámolót, hogy megnevezi a márkát és a típust. Ez a jelenet ugyanis még néhány éve is úgy zajlott volna, hogy „vettem egy Octaviát” vagy „X3-ast, Megane-t, Golfot, Avensist stb.” Majd a másik megkérdezi, hogy milyen motorral, esetleg, hogy hány kilométer van benne, ha nem új autóról van szó, és nagyjából minden alapinformációt tud, onnan lehet folytatni a társalgást.

A Porsche tavaly év elején mutatta be a Macan nevű luxus-crossovere második generációs változatát, amely már kizárólag villanymotorokkal felszerelve készül. Az eddigi 4 modell (az alapverzió mellett a 4, a 4S és a Turbo variánsok) mellé pedig most menetrendszerűen megérkezett a GTS-kivitel is, amely a hagyományaihoz híven a sportosságra és a vezetési élményre fókuszál. Az Automeister szervizhálózat aktuális bejegyzésében a most közölt adatok és információk alapján igyekszünk némi támpontot adni annak megítéléséhez, milyen eredményt hozott egy újabb kultikus autó „elektromosítása”.

„Bevált recepten ne változtass”, tartja a mondás, amelyhez az átalakuló vásárlói igények és a szigorodó szabályozások ellenére azért az autógyártók is igyekeznek többé-kevésbé tartani magukat. A jelek szerint azonban a Toyota most enyhén szólva is letérni készül a „járt útról”, ugyanis a komplett autós történelem legkapósabb modelljét olyan mértékben készülnek megújítani, ami után már az is kérdésessé válik, hogy a járművet érdemes lesz-e még egyáltalán Corollának hívni. Az Automeister szervizhálózat legfrissebb cikkében a már napvilágot látott fotók és információmorzsák alapján próbáljuk megjósolni a jövőre 60 éves típus sztorijának következő fejezetét.