Vannak dúsgazdag autórajongók, akik „beérik” annyival, hogy saját gyűjteményükbe megvásárolják a nekik tetsző, méregdrága járműveket. És vannak azok, akik nem elégszenek meg a „készen kapott” járművekkel, hanem saját céget alapítanak, összegyűjtenek jó pár neves szakembert, és legyártatják a maguk álomautóját. A Londonban élő Mario Escudero Alay egész biztosan az utóbbi körbe tartozik, az általa 2024-ben életre hívott Garagisti & Co nevű vállalat pedig a minap elő is rukkolt első modelljével, amely a GP1 nevet kapta. Sokak nagy örömére ráadásul a szóban forgó üzletember az évtizedekkel ezelőtti, „analóg” sportkocsik híve, így a GP1 is egy bivalyerős, szuperkönnyű és a szegmensében már-már kuriózumszámba menő módon kézi váltóval ellátott, kétajtós kupé lett – amelyet most az Automeister szervizhálózat friss írásában igyekszünk bemutatni olvasóinknak.

A hipersportkocsik világában az utóbbi években a 2000 lóerős teljesítmény volt az a bűvös határ, amit a gyártók egyre intenzívebben ostromoltak – a Lotus Evijának pedig egy kevéssel sikerült is felülmúlnia azt. Nyugodtan mondhatjuk, hogy a Magyarországon is ismerősen csengő BYD most nemhogy feljebb rakta a lécet, hanem több lépcsőfokot kihagyja egészen új szintre emelte a „lóerőcsatát”. A kínai gyártó luxusbrandje, a Yangwang ugyanis a már alapból sem épp gyenge U9-es kupé alapjaira elkészítette a „Track Edition” nevű modellt, melynek teljesítménye a jelek szerint a 3000 lóerős is meghaladja. Az ezzel kapcsolatos, már napvilágot látott tudnivalókat igyekszünk összegezni az Automeister szervizhálózat aktuális bejegyzésében.

Előre szólunk, az Automeister szervizhálózat aktuális írásában megosztó – de annál fontosabb – témáról lesz szó. Van az úgy ugyanis, hogy felebarátunkat nem ajándékozta meg a teremtő vagy a genetika, a neveltetés stb. a megfelelő mozgáskoordinációval, magabiztossággal, reakcióidővel, lélekjelenléttel, akármivel, ami az autóvezetéshez valamennyire kellene. Gyerekként már biciklizni is nehezen tanult meg, az ördöglakat mindig kifog rajta és 15 év után is rejtély számára az okostelefon számtalan funkciója (ok, ez utóbbi néha nekünk is). Az ilyen emberek egy jó része soha nem szerez jogosítványt, mert vagy önkritikusan el sem kezdi a tanfolyamot ‒ „nem mennek nekem ezek a dolgok”, vagy begörcsöl az oktatók nem ritkán agresszív-gunyoros stílusától, és a 6. veszekedés után abbahagyja. Esetleg sokadszor sem megy át a vizsgán. Vagy szerez ugyan jogosítványt, de hideg verejték gurul le a hátán, akárhányszor vezetésre kerül a sor, és ha lehet, úgy szervezi, hogy ne kerüljön. Ha most valaki elsősorban hölgyekre asszociált, egyrészt szégyellje magát, másrészt nézzen utána, fogadja el, majd írja le kézzel 100x: „a nők átlagban biztonságosabban vezetnek, mint a férfiak.

A mögöttünk hagyott hétvégén került sor a világhírű Goodwood Festival of Speed eseményre, melyre a szokásoknak megfelelően ezúttal is számos nagy bejelentéssel készültek a különböző járműgyártók. A Lamborghini például a több mint 30 éves múltra visszatekintő angliai rendezvényen leplezte le a tavaly megismert Temerario nevű plug-in hibrid modellje GT3 szabályoknak is megfelelő, új változatát. Az Automeister szervizhálózat mostani cikkében a meglehetősen nehéz örökséget átvevő versenyautóról igyekszünk megosztani néhány lényeges tudnivalót.

Alig egy hét telt el a második félévből, de az autópiaci adatokra szakosodott Datahouse máris összesítette a 2025-ös esztendő első felének magyarországi személygépkocsieladási statisztikáit. Ez alapján pedig itt az idő, hogy az Automeister szervihálózat aktuális írásában sorra vegyük, mely modellek, márkák (és technológiák) voltak a mögöttünk hagyott hat hónap legnagyobb nyertesei és vesztesei hazánkban!

A Dacia Duster története eddig sem volt eseménytelen, most azonban a jelek szerint újabb fordulópont következik: az egyik nagy nemzetközi autós portálnak nyilatkozva a Renault csoport egyik vezetője megerősítette, hogy a népszerű szabadidő-autó hamarosan tisztán elektromos hajtáslánccal is elérhető lesz. Az Automeister szervizhálózat mostani bejegyzésében azt járjuk körül, mire számíthatnak azok, akik a már jól ismert Dustert villanyhajtással is próbára tennék a jövőben.

Ha egy 20 éves kocsin 5,8 millió dolláros, azaz forintban kifejezve csaknem 2 milliárd forintos árcédula fityeg, az általában két dolgot jelenthet. Vagy volt egy nagyon híres előző tulajdonosa, vagy pedig egy ikonikus és ritka modellről van szó. Nos, az Automeister szervizhálózat legújabb bejegyzésének főszereplője az utóbbi kategóriába tartozik: egy 2005-ös Maserati MC12-t kínál ugyanis eladásra az egyik klasszikus- és luxusautókra szakosodott nemzetközi portál – ahol egyébként épp a napokban cserélt gazdát ennek az erősen limitált szériás kupénak egy másik példánya. Mindez kiváló apropót szolgáltat arra, hogy röviden felidézzük ezt az igazán különleges, és láthatóan még mindig sokakat megmozgató sportkocsit.

A közelmúltban bejárta a sajtót, hogy az új KRESZ a jogosítvány megszerzését követő 2 évben nem engedélyezné 300 kW-nál erősebb személyautók vezetését. És vadászrepülőkét, valamint páncélozott harcjárművekét sem, amennyiben azokon éles fegyverzet van. Természetesen az utóbbi kettő irónia, és nem szerepel a törvénytervezetben. Az Automeister szervizhálózat friss írásában azt akarjuk csak érzékeltetni, hogy mennyire megalkuvó a javaslat, és a gyakorlatban milyen marginális hatással lenne a tényleges balesetekre.

Az, hogy egy közúton is használható autó álló helyzetből kevesebb mint 2 másodperc alatt elérje a 100 km/h-s tempót, eddig többnyire a 100%-ig villanyos hiperkocsik kiváltságának számított. A most bemutatott, vadonatúj Chevrolet Corvette azonban a tesztek alapján úgy is képes erre, hogy a rendszer lelkét egy vérbeli amerikai V8-as benzinmotor adja. Az Automeister szervizhálózat friss írásában az eredetileg Zora néven futó, de végül ZR1X-ként debütált járműről osztunk meg néhány tudnivalót.